10 جای دیدنی شیراز در تابستان
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
10 جای دیدنی شیراز در تابستان

در فصل تابستان، آب و هوای شهر شیراز گرم و خشک است. دمای هوا به طور میانگین در یک روز عادی تابستان به 30 درجه نیز می رسد. در این فصل تعداد گردشگران شیراز نسبت به فصل بهار تا حدود زیادی کاهش می یابد، بنابراین از شلوغی اماکن تاریخی و مکان های دیدنی شیراز در امان هستید و با آرامش بیشتری می توانید به بازدید هر یک از آنها بپردازید.

10 جای دیدنی شیراز در تابستان


در صورتی که قصد دارید به اجاره منزل مبله در شیراز بپردازید، می توانید منازلی را که کولر گازی دارند، انتخاب کنید، تا از گرمای تابستان در امان بمانید.

در فصل تابستان علاوه بر مکان های تاریخی داخل شهر، بهترین فرصت برای بازدید از مناظر طبیعی اطراف شیراز را خواهید داشت. در این محتوا با شیراز روم، سایتی فعال در زمینه اجاره آپارتمان مبله در شیراز، همراه شوید تا 10 جای دیدنی شیراز در تابستان را به شما معرفی کنیم.

محله قصرالدشت


یکی از محله های قدیمی و تاریخی شیراز که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده است، قصرالدشت شیراز است. باغ های میوه فراوانی با درختان استوار و تنومند در این محله وجود دارد که هم میوه های شیراز را تأمین می کنند و هم نقش زیادی در پاکسازی هوای شهر دارند.

این محله یکی از جاذبه های گردشگری شیراز است و به دلیل وجود درختان فراوان، آب و هوای بسیار مطبوعی در فصل تابستان دارد. می توانید به عنوان یکی از 10 جای دیدنی شیراز در تابستان محله قصرالدشت را حساب کنید.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در شیراز هستید، می توانید یکی از آپارتمان هایی که در محله قصرالدشت و یا نزدیک آن هستند، را در فصل تابستان انتخاب کنید.

بلوار چمران شیراز


بلوار چمران یکی از خیابان های مهم شیراز است که 5 کیلومتر طول دارند و موازی با رودخانه شهر شیراز قرار گرفته است. در دو سوی بلوار، فضای بسیار سبز و خوش آب و هوایی برای پیک نیک وجود دارد. مردم شیراز و بسیاری از گردشگران را به ویژه صبح ها و عصرها در این بلوار مشاهده می کنید. انواع اغذیه فروشی ها در این بلوار یافت می شوند و شور و هیجان خوبی به ویژه در روزهای تابستان در بلوار چمران ایجاد می کنند. می توانید در یکی از روزها یک کاهو سکنجبین در این بلوار نوش جان کنید.

جای دیدنی شیراز در تابستان


پارک خلدبرین


پارک خلدبرین یکی از پارک های محبوب و پرطرفدار شیراز است. اگر در تابستان به شیراز سفر می کنید، می توانید یک روز صبح در این پارک پیاده روی کنید و از آش سبزی که در آنجا فروخته می شود، نوش جان کنید. غروب ها و شب ها نیز این پارک خوش آب و هوا، محل مناسبی برای تفریح و گشت و گذار است.

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی


یک موزه تماشایی و بسیار آموزنده به ویژه برای فرزندان شما موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز است. این موزه نمونه های گوناگونی از جانوران، گیاهان، فسیل ها و کانی ها را به نمایش گذاشته است. موجودات شگفت انگیز نیز در این موزه قابل مشاهده هستند. این موزه یکی از 10 جای دیدنی شیراز در فصل تابستان است.

شادی شهر


یک مجموعه بی نظیر تفریحی و فرهنگی در شیراز است که در اول جاده شیراز به سپیدان قرار دارد. انواع وسایل تفریحی و سرگرمی در این مجموعه وجود دارند. این شهربازی در یک منطقه خوش آب و هوا و سردسیر قرار گرفته و یکی از 10 جای شیراز برای بازدید و لذت بردن در تابستان است.

حافظیه


آرامگاه حافظ در شهر شیراز در درون یک محوطه باغی و سرسبز قرار گرفته است. این مکان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر شیراز است که باید در هر فصلی که به شیراز سفر می کنید، حتماً سری به آن بزنید.

جای دیدنی شیراز در تابستان


آرامگاه سعدی


آرامگاه سعدی نیز یکی از 10 جای دیدنی شیراز در تابستان و سایر فصل هاست. در فصل تابستان سرسبزی درختان و چمن هایی که در محوطه آرامگاه قرار دارند، بسیار تماشایی است. می توانید چند ساعتی در آرامگاه این شاعر نامدار کشور بنشینید و در کنار لذت بردن از فضای آرامگاه، از اشعار سعدی بهره ببرید.

در کنار آرامگاه بستنی فروشی های خوبی وجود دارند. شیراز روم به شما پیشنهاد می کند که حتماً طعم یک فالوده بستنی شیرازی را بچشید.

رصدخانه ابوریحان بیرونی


به نظر شیراز روم، سایت اجاره منزل مبله شیراز، یکی از 10 جای دیدنی شیراز در تابستان، رصدخانه ابوریحان بیرونی است. می توانید از قبل از آغاز سفر به شیراز، به سایت رصدخانه رفته و برای تعداد افرادی که با آنها به سفر می روید در تور بازدید رصدخانه ابوریحان بیرونی ثبت نام کنید و در یکی از شب های مهتابی تابستان، با تلسکوپ، آسمان شب و ستارگان را رصد کنید.

تنگ بستانک


یکی از بهترین مکان های طبیعی در اطراف شیراز، تنگ بستانک است که در منطقه کامفیروز قرار گرفته است. دره ای زیبا که در میان صخره های بلند و عمودی قرار گرفته است. تنگ بستانک در 120 کیلومتری شیراز قرار دارد و در نزدیکی روستاهای کهکرون و ساران می باشد. در تنگ بستانک از آب و هوای مطبوع، درختان سرسبز و سر به فلک کشیده، رودخانه های روان و پرآب و صدای طبیعت لذت زیادی خواهید برد. اینجا یکی از 10 جای دیدنی شیراز در فصل تابستان است.

از تنگ بستانک در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید به بازدید از تخت جمشید و پاسارگاد، این دو سایت تاریخی و باشکوه شیراز بروید و در عظمت آنها غرق شوید.

جای دیدنی شیراز در تابستان


روستای قلات


روستای قلات در حدود 35 کیلومتری شیراز و در جاده سپیدان قرار گرفته است. این روستا قدمتی 2500 ساله دارد. روستای قلات مملو از باغ های سرسبز و پرطراوت است. می توان در زیر سایه درختان ساعت ها پیاده روی کرد و از آب و هوا و مناظر چشم نواز لذت برد. در کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم روستای قلات جوی آبی روان است. شیراز روم به شما پیشنهاد می کند که در فصل تابستان بازدید از این روستا را از دست ندهید. می توانید از محصولات باغ های این روستا و صنایع دستی آن چیزهای خوبی به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

بهترین منزل مبله شیراز در وب سایت شیرازروم


برای انتخاب بهترین منزل مبله شیراز، به سایت شیراز روم مراجعه نمایید و با انتخابی دقیق و آگاهانه، شرایط خوبی برای سفرتان فراهم کنید.