10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز
مطالب
نکته ها
شیرازگردی
10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز

شیراز، شهری مملو از جاذبه های گردشگری است. شعر خوشا شیراز و وصف بی مثالش مصداق این ادعاست. در میان این انبوه جاذبه ها، 10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز وجود دارند که به هیچ عنوان نباید بازدید از آنها را از دست بدهید. شیراز روم، آنها را به شما معرفی می کند تا قبل از آغاز سفر به شیراز، علاوه بر رزرو یک منزل مبله شیراز، برای بازدید از این مکان ها نیز برنامه ریزی کنید.  

10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز


مجموعه وکیل


در واقع می توان گفت مجموعه وکیل بخش مهمی از بناهای تاریخی شهر شیراز را یک جا در خود دارد. بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد و آب انبار آن که همگی به دستور کریم خان زند ساخته شده اند. این بناها در مجموعه وکیل همه در کنار یکدیگر قرار دارند و می توانید یک روز را به بازدید از آنها اختصاص دهید. تک تک آنها زیبایی های منحصر به فردی دارند که نمی توان از آنها گذشت. بهتر است گشت و گذار در بازار وکیل را در آخر بازدید از کل مجموعه بگذارید. زیرا ممکن است علاوه بر بازدید از معماری زیبا و شگفت انگیز آن، وسوسه شوید که اندکی از صنایع دستی شهر شیراز برای خود و کسانی که دوستشان دارید، سوغاتی بخرید.

بهتر است در بازدید از مجموعه وکیل، کفش مناسبی به پا کنید. زیرا ساعت ها باید در میان این بناهای شگفت انگیز پیاده روی کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

باغ ارم


یکی از 10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز که می توان از آن بازدید کرد، باغ ارم این شهر است. شیراز باغ های زیبای متعددی دارد در هر کدام از آنها که به گشت و گذار بپردازید، خاطرات خوبی در ذهن شما ثبت می شود. باغ ارم از باغ های زیبای ایرانی است که به ثبت جهانی رسیده است. فضای باغ ارم بسیار زیباست و امکانات گردشگری خوبی در آن وجود دارد. یکی از جذابیت های بازدید از باغ ارم، امکان پوشیدن لباس سنتی و گرفتن عکس یادگاری با آن در محوطه باغ است.

مسجد نصیرالملک


مسجد صورتی، نامی است که بر روی این مسجد تاریخی و زیبای شهر شیراز گذاشته اند. این نام را دلیل وجود شیشه های رنگی زیبایی که در ساخت این مسجد به کار رفته است، نهاده اند. این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند و کوچه نصیرالملک قرار دارد. برنامه بازدید از مسجد صورتی شیراز را در صبح قرار دهید تا اوج زیبایی را در تلالو خورشید از میان این شیشه های رنگی تماشا کنید.

خیابان لطفعلی خان زند شیراز، یکی از خیابان های خوب آن است که به بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر نزدیک است. می توانید در اقامتگاه بوم گردی سووشون، اتاق کرایه کنید تا دسترسی به جاذبه های شهر برای شما آسان باشد.

جاذبه های گردشگری شیراز


ارگ کریم خان


ارگ کریم خان در میدان شهدای شیراز قرار گرفته است و یک یادگاری با ارزش از دوران زند است. ارگ کریم خان یکی از 10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز است. به ویژه در یکی از شب هایی که در شیراز اقامت دارید، به بازدید از ارگ بروید زیرا شب ها با نورپردازی های زیبایی که انجام شده، فضایی بسیار دلپذیر و با شکوه را تجربه می کنید.

آرامگاه حافظ


این آرامگاه، میهمان افراد زیادی است که از راه های دور و نزدیک به این مکان می آیند تا از فضای عارفانه و عاشقانه ای که در آنجا حاکم است اندکی بهره ببرند. نمی شود بر سر مزار حافظ بروی و تفالی بر دیوان آن نزنی. در این آرامگاه از هر نسلی، افرادی را می بینید که لحظه های شیرینی را در این مکان سپری می کنند.

شاهچراغ


آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم ملقب به شاهچراغ، یکی از مهمترین مکان های مذهبی در ایران است که هر ساله زائران زیادی برای زیارت آن حضرت راهی شیراز می شوند. با بازدید از این مکان، هم از آرامش معنوی فضای آن برخوردار می شوید و هم می توانید از معماری زیبای بنا لذت ببرید. در شاهچراغ، موزه و کتابخانه نیز برای بازدید علاقه مندان وجود دارد.

خانه زینت الملوک


این خانه یکی از 10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز است. گردشگران زیادی از این خانه بازدید کرده اند و از تماشای شکوه این عمارت و تزئینات آن لذت زیادی برده اند. بیست اتاق عمارت، تابلوهای زیبای نقاشی که بر روی دیوارها قرار دارد، آینه کاری ها و گچ بری های بسیار آراسته، موزاییک های کف اتاق ها و زیبایی و سرسبزی باغ این عمارت افراد زیادی را مجذوب خود می کند.

تخت جمشید


پرسپولیس یا تخت جمشید، باقیمانده های پایتخت شکوهمند سلسله هخامنشی است که یک میراث جهانی با قدمتی 2500 ساله است. این سایت تاریخی 70 کیلومتر از شیراز فاصله دارد ولی یکی از 10 مقصد مهم از جاذبه های گردشگری شیراز است. برای برخی تخت جمشید اولین جاذبه گردشگری شیراز است.

بهتر است شب قبل از بازدید از پرسپولیس، به خوبی در منزل مبله شیراز استراحت کنید و صبح زود برای بازدید از این مکان تاریخی رهسپار شوید. بازدید از تخت جمشید، چند ساعتی زمان می برد.

جاذبه های گردشگری شیراز


پاسارگاد


در روزی که به بازدید از تخت جمشید می روید، به مقبره کوروش در پاسارگاد نیز سر بزنید. پاسارگاد از تخت جمشید 50 کیلومتر فاصله دارد ولی بازدید از مقبره این پادشاه محبوب، ارزش این سختی را دارد. در پاسارگاد، چند بنای تاریخی دیگر را نیز مشاهده خواهید کرد.

نقش رجب


نقش رجب در فاصله کمی از تخت جمشید قرار دارد و آرامگاه چند پادشاه هخامنشی است. بر روی دیوارهای عظیم این بنا، وقایع مهمی که در دوران ساسانیان اتفاق افتاده را نیز به صورت نقش برجسته مشاهده می نمایید. این نقش برجسته ها نمایش زیبایی از وقایع تاریخی دوران ساسانیان هستند.

شیراز، جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. بازدید از مهمترین آنها چند روزی زمان نیاز دارد. بهترین کار این است که یک خانه مبله در شیراز اجاره کنید و با خیال راحت به گشت و گذار در این شهر و اطراف آن بپردازید. برای انتخاب بهترین منزل مبله شیراز به سایت شیراز روم مراجعه نمایید.